woensdag 3 april 2013

Alternatief HotPotatoes en Powerpoint


Hallo!

Vandaag heb ik nog wat voor ICT gewerkt. Ik heb twee oefeningen gemaakt in een alternatief voor HotPotatoes namelijk: www.educaplay.com

Op deze site kan je soortgelijke oefeningen maken als bij HotPotatoes.
Je moest eerst een account aanmaken eer je de oefeningen kon maken. Alles was uitgelegd in het Engels, maar je kon wel voor Nederlands kiezen bij je oefeningen.
Het ging vrij vlot, het wees zichzelf uit. Ik vind het resultaat ook mooier dan bij HotPotatoes.
Ik heb één oefening van chemie gemaakt over de atomen en één oefening van biologie over anticonceptie.

Klik op onderstaande linken
voor het resultaat:



Ook heb ik mijn powerpoint gemaakt in een alternatief van powerpoint, namelijk in 'Google drive presentatie'.
Het is een (redelijk) simpele versie van powerpoint. Het had dus ongeveer dezelfde mogelijkheden maar minder uitgebreid. Zo waren er bijvoorbeeld maar 3 effecten mogelijk.


Nu kan je wel sneller terug een berichtje verwachten op mijn blog! De deadline komt dichterbij...
Tot de volgende!
 

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Fijn dat je er iets aan gehad hebt :D En ja biologie is niet het gemakkelijkste vak vind ik, had er zelf ook een herexamen van.. Maar als je alles goed bijhoud zal het wel lukken! T'is ook zo dat het belangrijkste altijd in je eigen cursus staat is en de details in het handboek niet echt op een examen gevraagd worden.. Succes!

      Verwijderen